Adventní koncert 10.12.2024 od 18:30 i s českými a světovými koledami v krásném prostředí evangelické kaple - vytápěno se skvělým souborem Musica Festiva za 499 Kč
499 Kč místo 700 Kč
sleva 29%
ZobrazitLETENKA DO BALÓNU
Česká vzduchoplavecká, s.r.o.
NEJOBLÍBENĚJŠÍ LETY:
KONOPIŠTĚ, POSÁZAVÍ, KARLŠTEJN, ČESKÝ RÁJ,
KOKOŘÍNSKO, PRAHA
Společnost Česká vzduchoplavecká, s.r.o. vlastní balón až pro 16 osob, který je jedním z největších horkovzdušných balonu v ČR. Tento balón se díky své velikosti vyznačuje vysokou stabilitou a bezpečností.
Společnost Česká vzduchoplavecká, s.r.o. byla založena dvěma rovnoprávnými společníky v roce 1999. Orientuje se zejména na pasažérské vyhlídkové lety v okolí Prahy a na lety pro větší skupiny klientů. Horkovzdušný balon, se kterým dnes pracujeme, byl nově vyvinutý a schválený do provozu v roce 2009. Je to jeden z největších, nejstabilnějších a nejbezpečnějších balonů ve střední Evropě. Všichni piloti České vzduchoplavecké, s.r.o. jsou minimálně držitelé odbornosti dle předpisu L1, vnitřního postupu ÚCL CAA-ZLP-050 oprávnění HOT – velitel volného horkovzdušného balonu.
Dne 7.5.2011 se nám podařilo provést největší parašutistický seskok z balonu v historii naší republiky. Byly to dva starty z letiště Chrudim, výška výsadku 2.500 - 3.000 m nad terénem a seskočilo 32 výsadkářů (video můžete shlédnout na této stránce -> Let balonem - seskok)
K datu aktualizace jsme s tímto balonem nalétali bez větších problémů více než 250 letů a odvezli několik stovek zákazníků. S velikou hrdostí uvádíme, že nám dosud není znám případ jediného nespokojeného klienta s naším balonovým letem.
Podívejte se na FOTOGALERII z našich letů.
Pro větší zájem klientů jsme nově zařadili do našeho programu i let, kdy startujeme ze severní části Prahy. Dá se tam velmi dobře zaparkovat nebo dojet MHD, Pražáci to mají blízko a velikost startovací louky s blízkým zázemím Obchodního centra jsou pro start balonu velmi příjemné. Let probíhá v letecky řízené oblasti a proto je nutné předem získat povolení k letu, ale dosud jsme neměli s jeho vydáním žádné problémy. Další podmínkou je stabilní západní vítr - ale ten vane velmi často. Let balonem trvá většinou trochu déle, proto kvůli rezervě paliva nikdy neobsazujeme koš plným počtem pasažerů. Nejprve vidíme shora zmenšující se obchodní centrum, pak hangáry a řídící věž Letňanského letiště, i se zaparkovanými "letadélky" potom ubíhající plochy Kbelského letiště, městskou zástavbu, střechy domů, zahrádky a všudy přítomná malá autíčka (také občas vidíme jak stojí v "dlouhých malinkatých frontičkách"). Většinou přeletíme Černý most, Horní Počernice a sídliště se postupně změní za vilovou zástavbu. Za Běchovicemi vidíme i změnu charakteru krajiny - domy ustoupí a začnou převládat pole, louky a lesy. Tam potom bezpečně přistáváme.
Je to let nad přírodní krajinou, jejíž charakter tvoří zejména sázavské a benešovské lesy, louky, pastviny i pole. Nejčastěji let probíhá mezi městy Říčany, Mirošovice, Sázava a Benešov. Vzlétáme z jednoho místa, z pronajaté louky blízko Ondřejova. Výhodou tohoto letu je, že místo startu je poměrně blízko Prahy a zároveň letíme nad krásnou krajinou při jakémkoli směru větru. Tento let naši klienti žádají nejvíce. Málokdy čekáme na vytížení balonu, vždy je dostatečný počet pasažérů.
Místo startu je poměrně daleko od Prahy, ale na druhé straně tak získáváme záruku, že při jakémkoli směru větru se budeme vznášet se nad překrásnou krajinou Českého ráje. Typické jsou pro ni pozvolné a rozsáhlé louky a pastviny, mnohem více lesů než polí. Snažíme se startovat z různých míst tak, abychom byli větrem unášeni co nejblíže hradu Trosky, let je potom zajímavější. Kdybyste se po letu v Českém ráji chtěli ještě chvíli zdržet, informace o turistických zajímavostech naleznete zde www.cesky-raj.info.
Start bývá z jednoho místa, z pronajaté louky ležící proti Thomayerově nemocnici (Praha 4). Výhodou tohoto letu je velmi pohodlný dojezd na místo startu a parkování. Nevýhodou je potřebný stabilní směr větru (z Prahy ven), větší nároky na přístrojové vybavení balonu a určitá nejistota při získání povinného povolení k letu od Řízení letového provozu Ruzyně. To se nám však dosud z 99 % podařilo. Start probíhá v městské zástavbě v blízkosti velmi hustého silničního provozu. Když se potom vzneseme, naskytne se nám velice zajímavý a neopakovatelný pohled na veškeré to hemžení pod námi. Vidíme panelové domy, detaily jejich střech, později se změní ve vilovou zástavbu a domky se zahradami. Časem se dostaneme za okraj Prahy, kde jsou pole a lesy. Při letu si sice neužijeme tolik nádherných přírodních scenérií, ale vidět z nadhledu prostředí, které vytváří lidská civilizace, je také velmi zajímavé.
Létáme i v mnoha jiných lokalitách, jako je Berounsko, Karlštejn, Křivoklátsko, Českomoravská vrchovina, severní Čechy, Mělnicko, kolem Čáslavi, v Polabské nížině kolem Kolína apod. Ze zkušenosti ale víme, že je velmi obtížně sehnat dostatečný počet zájemců, aby byl horkovzdušný balon alespoň částečně vytížený. Proto požadavky na tyto lokality nemůžeme pokaždé vyřídit brzy. Jiné je to v případě, kdy má větší skupina pasažérů zájem o konkrétní let. To pak přijedeme na téměř jakékoli místo udané zákazníkem a odtud můžeme vzlétnout. Je tam ale podmínka, že startovací pozemek, předpokládaná letová trasa a místo pravděpodobného přistání musí splňovat letecké i bezpečnostní předpoklady.
Kontakt:
Česká vzduchoplavecká, s.r.o.
IČO 26133831
Mělnická 433
25065 Líbeznice
www.balonpraha.cz
info@balonpraha.cz
Tel. 606 302 302
Povolení k provozování leteckých prací
č.777 / LPR, vydáno Úřadem pro civilní, letectví č.j. 1255-09-301
Balonový voucher obsahuje:
1x minimálně hodinový let balónem dle výběru a kapacit společnosti
1x možnost bezplatného získání originální letenky (využití jako krásný dárek)
předletový briefing - tj. kompletní informace o aktuálních letových podmínkách
nealkoholické nápoje na palubě v době letu
přípitek chlazeným sektem
předání pamětního certifikátu vzduchoplavce + tatranky
doprava pasažéru z místa přistání zpět na místo startu
Rezervace na období: 24.11.2014-30.12.2015
"POSKYTOVATEL"
(Dodavatel slevy):
Česká vzduchoplavecká, s.r.o.
IČO 26133831
Mělnická 433
25065 Líbeznice
V dohodnutý čas a na předem pronajaté louce pozemní personálhorkovzdušný balon rozvine, ukotví, a připraví k postavení.Pilot potom všem účastníkům letu poskytne základní informace o provozovateli, balonu, programu vyhlídkového letu a zodpoví případné dotazy.
Kdo nemá možnost vlastní dopravy, můžeme ho vyzvednout v Praze na dohodnutém místě a po vyhlídkovém letu opět odvézt zpět.
Místa, kde létáme, naleznete -> Místa pro let balonem
Potom začne vlastní postavení balonu. Obal se plní za pomoci velkého ventilátoru nejprve studeným a později horkým vzduchem. Když je balon dostatečně vyhřátý, zvedá se a získává stále větší sílu, až se dostane do svislé polohy. V té době již pasažéři mohou nastoupit a pilot po provedení povinných předletových úkonů pokračuje ve vytápění balonu.
Po chvíli se lanoví balonu napne a koš se i s pasažéry neznatelně zvedne a začne lehounce klouzat po terénu ve směru větru (zatím je balon stále připoutaný k zemi). V té chvíli pasažéři poprvé ucítí, jak se pohybují v prostoru, jak se oddělili od země, jak je balon lehký a jak se dá snadno držet třeba jen několik cm nad zemí. Také zjistí, že koš bezpečně a klidně visí a balonový komplet je ve vzduchu stabilní a vyrovnaný. Pokud by někdo měl přece jen obavy, ještě má možnost vystoupit. Dosud se tak ale nestalo. Naopak, všichni se chtějí podívat do oblak.
Potom vyjmeme z koše téměř prázdné startovací láhve - do vzduchu pak vzlétáme s plnými nádržemi – je to bezpečnější, zvyšuje se tak rezerva paliva a let může být delší.
Pilot začne intenzivně topit všemi hořáky. Balon získává tah a kotevní lano se napne. V této chvíli pilot balon odpojí od země a ten začne stoupat do výšky. Po nějaké chvíli je již balon dostatečně vyhřátý a hořáky se mohou vypnout.
Proti dosavadnímu hřmotu hořáků náhle zavládne TICHO. Lidé začínají shlížet svět z jiného úhlu než jaký je pro ně běžný. Balon neslyšně stoupá a vy se nejprve ocitáte v polovině výšky stromů. Jejich kmeny nezvykle ubíhají a najednou máte oči na úrovni jejich korun. Po pár vteřinách jsou stromy a domky vidět shora, otevírá se výhled do krajiny. Obzor se během chvilky rozšíří na několik kilometrů, jsou vidět vzdálené kopce, lesy i údolíčka, ráno často zalitá mlhou. Vše se začne zmenšovat až na úroveň pikovláčků.
Pilot vás může vynést do velké výšky, ale stejně tak můžete při přistávání letět těsně nad korunami stromů (možná si utrhnete šišku ze stromu) nebo se dotknout porostu na polích či loukách. Často vidíte lesní zvěř, srnky, zajíce, občas i divočáka nebo jelena.
Při vlastním letu balonem mají zákaznící možost výběru ze studených nealkoholických nápojů. Dále máme s sebou v koši k dispozici dalekohled a počítač s navigací, která nám dává detailní informace o místech nad kterými letíme. Pilot nebo stevardka zájemce také informují o technice balonu a balonového létání.
Po letu, který trvá minimálně hodinu, s vámi pilot bezpečně přistane.
Po úspěšném přistání si připijeme chlazeným šampaňským a pasažéři obdrží pamětní list, jako doklad o úspěšném absolvování vyhlídkového letu balonem a jejich zařazení mezi vzduchoplavce.
Pozemní doprovod, který po celou dobu letu balon následoval, pasažery pak odveze zpět do místa startu (většinou dvěma terénními vozy Land Rover Defender pro 9 osob).
Pokud budete chtít, můžete zůstat a sledovat balení a naložení těžkého obalu a koše (které však dokáže zvládnout i jeden člověk) na přívěs, za pomoci systému lanek a navijáku a odjet až později.
Nejčastěji vyhlídkové lety balonem provádíme·nad Posázavím, start je z louky poblíž Ondřejova. Výhodou této lokality je, že není daleko od Prahy, a ať fouká vítr kterýmkoli směrem, máme zaručeno, že poletíme nad krásnou lesnatou krajinou. O vyhlídkový let v této lokalitě je největší zájem. Také často balonem létáme v Českém ráji, poblíž hradu Trosky. Nebo z Prahy-Krče, kde nejdříve vidíme, jak vypadá sídliště a městská zástavba ze shora, a poté se dostaneme nad vesničky, pole a lesy kolem jižní části Prahy. Také létáme z mnoha dalších míst - kolem Karlštejna, Benešova na·Českomoravské vrchovině·a v podstatě všude tam, kde mají naši klienti zájem. Zde se můžete podívat, kde létáme nejčastěji.
Pokud je zájem pasažérů, létáme celoročně, jak nám to počasí dovolí. V létě zhruba dvě hodiny po východu a dvě hodiny před západem slunce, kdy jsou termické proudy minimální. Na podzim a v zimě slunce tolik nepálí, rozdíly teplot jsou minimální, a tak se může za příznivého počasí létat celý den. Sledování počasí je denodenní nutností každého pilota balonu.
Balon se prakticky řídit nedá. Můžeme pouze stoupat či klesat, a tím vyhledávat potřebný směr větru, který se v závislosti na výšce často mění. Létáme tedy, kam nás vítr zavane, což činí každý let unikátním. Nikdy se neopakují dva stejné vyhlídkové lety.
Trochu se bojím - co mám dělat?
Pilot i naše společnost garantuje všem pasažerům že každý let bude bezpečný. Nikdy nevzlétneme, pokud by nebyla 100% jistota bezpečí. Ale pro mimořádně „jemné a náročné“ pasažery, jako jsou těhotné maminky, lidé nad 80 let či osoby se zdravotními či psychickými problémy je vhodné, aby si sami vybrali let v době, kdy je minimální vítr (do 2 m/s). V takovém případě můžeme garantovat velmi měkké dosednutí a prakticky nulové vlečení koše. Ale abychom nešířili paniku - v těch největších rychlostech co s pasažery létáme to „drncne“ zhruba stejně jako když skočíte z druhého schodu. A koš je pak obalem popotahován max cca 8 m, což většinou posádka bere s humorem a dětem se to obzvláště líbí.
Od pevně a dlouhodobě naplánovaných vyhlídkových letů balonem jsme ustoupili. Jinými slovy - plán letů nemáme, je to proto, že pracujeme se dvěma proměnnými a naprosto nevyzpytatelnými faktory. Jeden je počasí a druhý okamžitý zájem klientů o konkrétní let v určité lokalitě. Často se nám stávalo, že nebylo vhodné počasí a naplánovaný let jsme museli rušit, nebo naopak - počasí bylo ideální a zrovna jsme neměli nic plánováno. Dnes se nám osvědčuje taková praxe, že létáme téměř každý den, kdy nám to počasí dovolí a je zájem klientů. Pracujeme na principu - předkládáme lety a lidé si vybírají. Těm co nemají zrovna čas předkládáme další nabídky až do doby kdy se jim to hodí. Tato metoda, dle mého názoru, funguje optimálně, neboť nejlépe kopíruje naše proměnné podmínky.
Oděv stejný jako nosíte na vycházky nebo do přírody.
Balon je zařazen do kategorie letadel a podléhá velmi přísným předpisům a požadavkům na servis, provoz i údržbu. Všechny jeho nosné konstrukce jsou několikanásobně předimenzovány. Balonový komplet bez pasažérů váží celkem 1300 kg, s pasažéry kolem 2600 kg. Váha kompletu je při letu balonu velmi důležitá pro bezpečí pasažérů, neboť těžký komplet je stabilnější, let je klidnější a mnohem lépe odolává vzdušným poryvům a termickému proudění.